13 & 14-01-2015 - Reisverslag uit Oslo, Noorwegen van arwen op ten noort - WaarBenJij.nu 13 & 14-01-2015 - Reisverslag uit Oslo, Noorwegen van arwen op ten noort - WaarBenJij.nu

13 & 14-01-2015

Door: Arwen

Blijf op de hoogte en volg arwen

14 Januari 2015 | Noorwegen, Oslo

Ik begin langzaam een beetje te settelen. Koffers zijn uitgepakt en ik heb zelfstandig boodschappen gedaan (schouderklopje voor mij) alles in Noorwegen is toch wat duurder dan in Nederland.

Gisteren heb ik voor het eerst wat internationale studenten ontmoet die dezelfde lessen gaan volgen als ik. Aardige mensen, denk ik, hoop ik. Ik heb nog niet écht een gesprek kunnen voeren. We waren voornamelijk bezig met het correct proberen uit spreken van elkaars namen en uit vogelen of we bij elkaar in de buurt wonen.
Een Duitse jongen en meisje (een stel) wonen bij mij in het dorp. Ze zijn erg vriendelijk en erg 'goed'. daarmee wil ik zeggen dat één van de eerste dingen die zij vroegen aan de begeleiders was waar ze zich konden opgeven voor vrijwilligerswerk... jikes.. daardoor voel ik me dan toch een beetje een lui mens... niet dat ik van plan ben om vrijwilligerswerk te gaan doen, je kan ook te ver gaan. Ik ben allang blij dat ik nu weet hoe ik vanaf mijn dorpje bij de universiteit moet komen.
Gisteren gingen we met alle buddygroepen schaatsen. En ik als ras-echte Nederlanders wil mijn volk en vaderland natuurlijk niet beschamen. Dat heb ik gelukkig niet gedaan, ik ben alleen onderuit gegaan toen ik al van het ijs áf was.
Vandaag hadden we een soort 'speurtocht' we kregen verschillende opdrachten die we moesten uitvoeren en fotograferen. Dit was een erg leuke manier om gelijk wat van de campus en de school te zien. Ik weet niet precies hoe ik de architectuur moet noemen. Het lijkt ouderwets, maar sommigen elementen zijn iets té modern.
Ik zat in een groepje met een meisje uit Duitsland, Tsjechië en twee uit China. het lijken me allemaal erg leuke mensen!
Morgen kan het echte feest beginnen want dan ga ik mijzelf registreren als student en 's avonds is er een feest.

xx
Arwen

  • 14 Januari 2015 - 22:49

    Edith:

    Wat een heerlijk verhaal weer. Ik hoor het je zo vertellen in mn hoofd:) geniet er van meis! & ik hoop snel op een nieuw verhaal!

  • 15 Januari 2015 - 08:53

    Birgit Postma:

    Ha Arwen,

    Wat een belevenissen al...leuk om het verslag te lezen. Zi kunnen we je blijven volgen. En...vrijwilligerswerk kan best leuk zijn hoor!

    X Birgit

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Noorwegen, Oslo

arwen

Actief sinds 12 Jan. 2015
Verslag gelezen: 197
Totaal aantal bezoekers 5115

Voorgaande reizen:

12 Januari 2015 - 28 Mei 2015

Vijf maanden Noorwegen

Landen bezocht: