Noorwegen 12-1-2015 - Reisverslag uit Oslo, Noorwegen van arwen op ten noort - WaarBenJij.nu Noorwegen 12-1-2015 - Reisverslag uit Oslo, Noorwegen van arwen op ten noort - WaarBenJij.nu

Noorwegen 12-1-2015

Door: Arwen

Blijf op de hoogte en volg arwen

12 Januari 2015 | Noorwegen, Oslo

Het begon in alle vroegte toen ik wakker werd. Vandaag is de dag dat ik alles wat ik ken en iedereen die ik liefheb achterlaat om op een soort queeste naar kennis en verrijking te gaan.
Op het vliegveld nam ik met veel bijna tranen afscheid van papa, florent en anna. Helaas mochten zij niet mee tot helemaal aan de boarding-area.
Nu kan ik heel uitgebreid gaan vertellen hoe spannend en eng ik het vond om in mijn eentje voor het eerst te vliegen, maar dat ga ik niet doen.
Na 1 uur en 15 minuten kwamen we aan in Sandefjord, Noorwegen.
Vanuit Sandefjord moest ik nog ong. twee uur in de trein zitten om aan te komen in Oslo. Naarmate ik dichter bij Oslo kwam, hoe dikker de sneeuw werd. En toen moest ik ook nog mijn sleutels ophalen. Laten we het erop houden dat steile heuvels met veel sneeuw niet érg prettig zijn als je een koffer van 25 kilo (jep, 70 euro boete voor te veel gewicht) omhoog moet slepen.
gelukkig was ik op tijd en had ik voor het eerst de sleutel voor mijn 'eigen huis'
Wat me wel opviel is dat iedereen in Noorwegen heel vriendelijk is. Van de taxichauffeur die me gelijk wat woordjes Noors leerde tot de mensen op straat die aanboden mijn koffer te helpen dragen.

Ik heb nu twee van mijn huisgenootjes ontmoet. Een jongen uit Frankrijk en een meisje uit Spanje. helaas hebben die nu eindexamen dus hadden ze niet zo veel tijd.

Al met al vind ik mijn eerste dag Noorwegen erg geslaagd, ik ben benieuwd hoe de volgede dagen,weken, maanden zullen zijn!


  • 13 Januari 2015 - 00:32

    Elise En Ruben:

    Super leuk Arwen! Jammer dat wij elkaar niet meer gezien hebben voor ons vertrek! Heel veel plezier en maak er een onvergetelijke tijd van! Misschien een keertje skypen om elkaar bij te praten? Have fun en wij gaan je zeker weten volgen! Liefs, Elise en Ruben

  • 13 Januari 2015 - 00:32

    Elise En Ruben:

    Super leuk Arwen! Jammer dat wij elkaar niet meer gezien hebben voor ons vertrek! Heel veel plezier en maak er een onvergetelijke tijd van! Misschien een keertje skypen om elkaar bij te praten? Have fun en wij gaan je zeker weten volgen! Liefs, Elise en Ruben

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Noorwegen, Oslo

arwen

Actief sinds 12 Jan. 2015
Verslag gelezen: 219
Totaal aantal bezoekers 5118

Voorgaande reizen:

12 Januari 2015 - 28 Mei 2015

Vijf maanden Noorwegen

Landen bezocht: