werken in de bar, drink niet te veel - Reisverslag uit Oslo, Noorwegen van arwen op ten noort - WaarBenJij.nu werken in de bar, drink niet te veel - Reisverslag uit Oslo, Noorwegen van arwen op ten noort - WaarBenJij.nu

werken in de bar, drink niet te veel

Door: arwen

Blijf op de hoogte en volg arwen

09 Februari 2015 | Noorwegen, Oslo

Één van de eerste dingen die ik te horen kreeg was 'get involved' blijkbaar is de enige manier om Noorse vrienden te maken, via werk.
Om die reden heb ik me ingeschreven bij de studentenbar, als vrijwilliger. Je hoort het goed. Ik WERK. En dan ook nog eens gratis, waar gaat het heen met de wereld?
Maar alle gekkigheid daargelaten, ik vind het echt heel erg leuk. achter de bar staan en een beetje kletsen met iedereen en af en toe een biertje inschenken past wel bij me.
Ik heb nu twee dagen gewerkt. Het goede nieuws; iedere werkdag is één gratis drankje en gratis voedsel. En dat is hier in het hoge dure Noorden helemaal niet zo verkeerd. Het 'team' bestaat meestal uit twee vrijwilligers en iemand van het bestuur. Tot nu toe heb ik twee keer gewerkt en twee keer met erg leuke mensen. (ook leuke jongens.. eindelijk!)
Donderdag was er een karaoke avond, wat ik natuurlijk heerlijk vond.
Vrijdag was een erg rustige avond maar ook erg gezellig.

Maar zaterdag.. was een hel.
Mijn Tsjechische huisgenoot vroeg of ik nog wat wilde drinken, we hadden namelijk nog wat tequila over. En ik dacht.. waarom niet?
Lang verhaal kort; het begon heel gezellig, toen gingen we naar een feestje waar ik erg 'misselijk' werd, ik heb de meest fantastische huisgenoten (zij zorgden dat ik veilig thuiskwam) en ik drink nooit meer zoveel als dat ik zaterdag heb gedronken.

Ik ben hier nu officieel een maand. En hoewel ik iedereen natuurlijk erg mis en het af en toe best wel moeilijk is, vermaak ik me eigenlijk best wel goed. En ik begin mn draai te vinden. Tijd gaat toch een stuk sneller als je wat aan het doen bent. :)

x

  • 10 Februari 2015 - 20:18

    Elise En Ruben :

    Haha Arwen toch :P zuiperd..
    Niets kan tippen aan ons karaoke-avontuur in Zürich toch? Haha
    Have fun!

  • 12 Februari 2015 - 23:01

    Annemiel:

    Ha Arwen, wat ben je goed bezig.
    kus van baml

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Noorwegen, Oslo

arwen

Actief sinds 12 Jan. 2015
Verslag gelezen: 317
Totaal aantal bezoekers 5113

Voorgaande reizen:

12 Januari 2015 - 28 Mei 2015

Vijf maanden Noorwegen

Landen bezocht: