introductie; school gaat nu toch echt beginnen. - Reisverslag uit Oslo, Noorwegen van arwen op ten noort - WaarBenJij.nu introductie; school gaat nu toch echt beginnen. - Reisverslag uit Oslo, Noorwegen van arwen op ten noort - WaarBenJij.nu

introductie; school gaat nu toch echt beginnen.

Door: arwen

Blijf op de hoogte en volg arwen

21 Januari 2015 | Noorwegen, Oslo

Vandaag was dan toch écht de eerste officiële schooldag. Dit merkte ik al toen mijn wekker 2 uur eerder afging dan de afgelopen dagen. (maak je geen zorgen hij ging pas af om 8 uur)
Nadat ik mij in slaperige haast had klaargemaakt ging ik op weg naar school. Het eerste wat me opviel is dat men ook hier in Noorwegen last heeft van de Spits... goed om te weten.
Op de universiteit verzamelden we met zn allen in één van de gebouwen.
Voor mij is de universiteit enorm, met verschillende gebouwen en ieder gebouw met meerdere verdiepingen. dit klinkt waarschijnlijk niet zo indrukwekkend voor iemand die een grotere campus gewend is, maar ik ben ervan overtuigd dat ik één dezer dagen nog ga verdwalen.
Nog leuk om te weten; de campus was vroeger een brouwerij. dit is nog terug te zien in de bewerkingen van de toegangspoort.

Bij de introductie leerde in de andere studenten kennen; 6 uit Nederland, 6 uit België, 5 uit Duitsland, 5 uit Spanje, 3 uit China en verder nog Brazilië, Ghana, Italië, Pakistan, Noorwegen.
Ook leerde we een paar van onze leerkrachten kennen. Vooral Geir (een wat oudere man, met baard, die religie en cultuur geeft) vond ik erg grappig.
Hierna hadden we een gratis(!) lunch met lasagne. Dit was erg gezellig omdat het iedereen de kans gaf een beetje te kletsen.
Na de lunch moesten we ons inschrijven zodat we onszelf echte 'Noorse' studenten kunnen noemen.
Er zijn twee boeken die we nodig hebben voor het eerste deel van de course, een van 300 kronen (30 euro) en een van 500 kronen (50 euro) de andere boeken zijn later te bestellen of te lenen in de bibliotheek.

toen dit alles klaar was ging ik terug naar mijn huis. Tenminste.. dat dacht ik.
Vandaag is namelijk de eerste (van waarschijnlijk vele) keer dat ik in de verkeerde bus stapte. Gelukkig voor mij had ik geen haast, en nu heb ik weer een extra stukje van Oslo gezien. :D

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Noorwegen, Oslo

arwen

Actief sinds 12 Jan. 2015
Verslag gelezen: 135
Totaal aantal bezoekers 5111

Voorgaande reizen:

12 Januari 2015 - 28 Mei 2015

Vijf maanden Noorwegen

Landen bezocht: