stage en bezoek - Reisverslag uit Oslo, Noorwegen van arwen op ten noort - WaarBenJij.nu stage en bezoek - Reisverslag uit Oslo, Noorwegen van arwen op ten noort - WaarBenJij.nu

stage en bezoek

Door: arwen

Blijf op de hoogte en volg arwen

16 Maart 2015 | Noorwegen, Oslo

Voordat ik begin wil graag mijn excuses aanbieden. Al bijna een maand heb ik niks van me laten horen.. Het spijt me!
Ik kan natuurlijk wel zeggen dat ik het heel druk heb gehad, maar dat is een nogal slechte smoes. Maar ik heb het druk gehad.

ik heb nu twee weken achter elkaar, p twee verschillende scholen, drie dagen achter elkaar geobserveerd. Het eerste wat me opviel, in Noorwegen hebben de scholen grote schoolpleinen (ze hebben natuurlijk ook veel meer ruimte hier) en verder verschilt het onderwijs niet overdreven veel van dat in Nederland.
Wat wel héél gaaf was, met de tweede school ging ik mee naar het Oslo operahuset. De hele grote moderne opera van Oslo. We kregen een rondleiding door het gebouw en mochten ook even achter de schermen kijken (ontzettend gaaf) we liepen langs zalen waren het ballet al werd geoefend en door een enorme ruimte waar de kostuums en decors al gemaakt werden.. *zucht* ik ben verliefd.

Nog veel leuker was het toen anna vrijdag 6 maart aankwam om een lang weekendje met mij door te brengen! Heerlijk om weer geliefden van het thuisfront te zien. Vrijdags zijn we naar de film geweest (50 tinten grijs GEEN aanrader) En de rest van het weekend heb we lekker lopen giebelen en kletsen.
Toen ik haar weer uit moest zwaaien was dat wel even naar, maar ik wist ook dat het weekend daarna (dit weekend) papa en flopje langs zouden komen om mijn verjaardag te komen vieren.. JA JA ik ben nu officieel geen tiener meer maar een zelfstandige en volwassen (kuch kuch) twintiger!
Ik heb een ontzettend leuk weekend met ze gehad. We zijn heerlijk uit eten gegaan, ik heb ze laten zien waar ik werk en paps op een biertje getrakteerd. De dag daarna zijn we naar het vigelandspark gegaan en hebben we een boottochtje gemaakt, rondgeslenterd door oslo en weer lekker eten.
Zondag was mijn verjaardag en toen heb ik allemaal mooie cadeautjes gekregen, mooie boeken en posters en spulletjes om mijn kamer op te fleuren ^^ Daarna zijn we naar het vikingskipene huset geweest. (opgegraven Vikingschepen)
Vandaag heb ik hen met verdriet weer op de trein naar het vliegveld gezet. Maar volgende week komt Manon, de maand maart is één groot feest voor mij :D

x

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Noorwegen, Oslo

arwen

Actief sinds 12 Jan. 2015
Verslag gelezen: 1250
Totaal aantal bezoekers 5044

Voorgaande reizen:

12 Januari 2015 - 28 Mei 2015

Vijf maanden Noorwegen

Landen bezocht: