feest, feest, film - Reisverslag uit Oslo, Noorwegen van arwen op ten noort - WaarBenJij.nu feest, feest, film - Reisverslag uit Oslo, Noorwegen van arwen op ten noort - WaarBenJij.nu

feest, feest, film

Door: arwen

Blijf op de hoogte en volg arwen

18 Februari 2015 | Noorwegen, Oslo

Afgelopen weekend was één groot feest.

Eerst werken in de bar. Ik vind het daar echt zó leuk! De mensen met wie ik werk zijn allemaal super aardig. Het is ook zo leuk hoe je met iedereen een praatje kan maken. (al moet je wel blijven opletten anders gooi je bier over jezelf.. zo'n drie keer) Ik zit er serieus aan te denken om straks in Nederland ook in een bar te gaan werken.
Vrijdagavond waren er twee live bandjes, beide heel erg leuk, beetje indie/ ed sheeran met saxofoon. Toen een hele avond staan flirten met één van de bandleden. (tot ik erachter kwam dat hij 32 is.. oeps) Na mijn shift dronk ik een biertje terwijl ik naar de bandjes aan het luisteren was.
Toen bedachten mijn 'collega's' dat het best wel leuk is om een afterparty voor de vrijwilligers te houden. En ik dacht, waarom ook niet? Dus ik bleef.
Uiteindelijk een stúk langer dan ik had verwacht. De laatste nachtbus vertrekt namelijk om 3.55 maar toen was het nog héél leuk. dus wilde ik niet weg. Op zich geen probleem, de rest wilde ook nog blijven. Maar de bussen gaan pas weer rijden om 6 uur. Dus even wachten. De hele avond was heel gezellig, tot ik bijna in slaap viel (Nee, niet van de alcohol)
Lang verhaal kort ik lag uiteindelijk rond half acht in de morgen, in bed. Ik was dus langer dan 24 uur wakker geweest... best lang.
Zaterdag heb ik, suprise suprise, de hele dag geslapen. Of in ieder geval tot 20.00 want toen had ik weer een feestje van de vrijwilligers.
Om even een beeld te geven van hoe ontzettend stoer en 'underground' ik me voelde. De pub is in een oude bierbrouwerij, in een van de kelders waar het bier werd gehouden. De pub zit dus letterlijk onder de school. Als je daar dan met z'n allen zit en ondertussen rock muziek luistert en een biertje drinkt. Voel je je toch wel een beetje een punkrock verzetsheldin. Dit keer ging ik wel vroeg naar huis!

zondag was het Noorse filmavond. Twee films gebasseerd op Noorse volksverhalen werden getoond in een van de college zalen. Voorafgaand heb ik bij een Duits stel gegeten waarvan de jongen bij mij in de klas zit. We waren met een groep van ongeveer zes man toen we daar aankwamen. Toen we eindelijk de juiste zaal hadden gevonden zat er tot onze verbazing maar één persoon in de zaal. En de enige reden dat hij er zat was dat hij de films moest draaien, ook al kwamen er geen mensen.

De eerste film ging over een stel studenten die een verslag maakte over een trollenjager. Alles is gefilmd in de stijl van 'the blair witch project' waardoor je dus het idee krijgt dat je naar een soort documentaire zit te kijken. het was (blijkbaar) zo realistisch dat het Chinese meisje dat naast me zat vroeg of dit echt was... tja.. misschien... wie weet...
https://www.youtube.com/watch?v=TLEo7H9tqSM

Na deze film ging iedereen weg. Dus zat ik samen met de jongen die moest blijven de volgende film te kijken.

De tweede film gaat over twee gozers die een Huldra vinden. Dit is een soort elf/trol die eruit ziet als een mooie jonge vrouw maar ondertussen de staart van een koe/trol heeft. in de oude verhalen verleiden Huldra mannen om ze daarna op te eten. Dat gebeurde hier niet.. Jammer...
https://www.youtube.com/watch?v=X4XoSmUoZIY

Al met al een leuk weekend. Ik heb me prima vermaakt en veel nieuwe Noorse vrienden gemaakt.


Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Noorwegen, Oslo

arwen

Actief sinds 12 Jan. 2015
Verslag gelezen: 242
Totaal aantal bezoekers 5094

Voorgaande reizen:

12 Januari 2015 - 28 Mei 2015

Vijf maanden Noorwegen

Landen bezocht: