Een gezellig weekend - Reisverslag uit Oslo, Noorwegen van arwen op ten noort - WaarBenJij.nu Een gezellig weekend - Reisverslag uit Oslo, Noorwegen van arwen op ten noort - WaarBenJij.nu

Een gezellig weekend

Door: arwen

Blijf op de hoogte en volg arwen

25 Januari 2015 | Noorwegen, Oslo

De eerste echte schoolweek is nu gehad. Ik begin me al meer op mijn gemak te voelen hier.
Onze klas begint al erg hecht te worden, doordat we met z'n allen in hetzelfde bootje zitten, kan iedereen het goed met elkaar vinden.

Afgelopen vrijdag nam onze docent (Geir) ons mee naar het frogner park.
Dit is een park waar allemaal beelden van de beeldhouwer Gustav Vigeland staan. In gemeente voor een nieuwe werkplaats maakte Gustav deze beelden. De beelden zijn van brons of graniet. In het park zijn er in totaal 212 beelden. Een thema wat veel naar voren komt is de cyclus van het leven. zijn beelden variëren van ouders met kinderen tot oude mensen. Vooral de oude mensen hebben veel publiek, omdat het niet vaak voorkomt dat ouderen gebeeldhouwd worden. Alle beelden zijn naakt. Dit maakte een klasgenootje van mij wat ongemakkelijk, maar ik vond dat het de beelden menselijker maakte.
Na anderhalf uur in het park rondgelopen te hebben (had ik al gezegd dat het -10 was?) Nam Geir ons allemaal (25 mensen) mee naar zijn huis waar zijn vrouw al klaar stond met grote kommen warme soep en vers brood. Geir en zijn vrouw zijn hele lieve mensen en het was ontzettend vriendelijk van hen dat wij met onze hele groep welkom waren.
Met onze voeten weer warm en onze buiken vol waren we aardig slaperig. Iedereen ging terug naar z'n eigen huis om een beetje uit te rusten.
Want om 20.00 gingen we weer uit. Dit keer gingen we naar een café evergreen, een alternatief waar veel verschillende muziek wordt gedraaid. En erg gezellige avond.

Oh! ook leuk: ik ga werken in een bar. Het is een studentenbar die door studenten voor studenten is. Ik krijg niet betaald (alles werkt op vrijwilligers) maar ik ga wel een hele hoop leuke nieuwe mensen ontmoeten. En als ik thuis kom kan ik eindelijk een goed biertje tappen.

Afgelopen avond was er weer een feestje. Dit keer bij één van mijn klasgenootjes thuis. Haar huisgenoten hielden een groot feest en iedereen was uitgenodigd.
Nadat we eerst een half uur bezig waren om het huis te vinden kwamen we eindelijk aan. Het was al aardig druk. Ook was het gelijk duidelijk wie de Noren waren. Deze zaten allemaal als een groep bij elkaar en stelden zich niet voor aan de internationale studenten. Dit is niet uit onbeleefdheid. Dit is gewoon één van de rare Noorse gebruiken. Later op de avond werden ze een stuk gezellig (alcohol doet dat met mensen)
Één jongen was vooral erg 'diep' in zijn dronkenschap. "you know.. life is.. like.. we are al just... you know? like.. i mean.. what are we searching for? what is the point? you know?... just find your own rainbow, and dont drown in the rain.. like... you know?"
Nee goede vriend, ik heb geen idee wat je bedoelt.
Na deze introductie met échte Noren denk ik dat ik het hier erg leuk ga hebben.

x

  • 25 Januari 2015 - 16:06

    Birgit:

    Leuk! Klinkt goed, het went dus best snel zo te horen.... X birgit

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Noorwegen, Oslo

arwen

Actief sinds 12 Jan. 2015
Verslag gelezen: 330
Totaal aantal bezoekers 5097

Voorgaande reizen:

12 Januari 2015 - 28 Mei 2015

Vijf maanden Noorwegen

Landen bezocht: